Kako vedeti, ali je otrok pripravljen na učenje?
Kompas na prehodu otroka v šolo in učenja v prvem razredu
Kaj potrebuje otrok na prehodu v šolo?
Kadar se pogovarjamo o pripravljenosti na šolo, moramo razmisliti o pripravljenosti otroka na učenje, o pripravljenosti šole na otroka in pripravljenosti družine.
Ko otrok vstopi v šolo, prinese s seboj ne le torbo in copate, temveč tudi številne potrebe, ki jih je treba upoštevati, da se bo v novem okolju lahko uspešno vključil in razvijal.
Kako pripravljen je otrok na učenje?
|
Predstavljajte si, da se je ravnokar začel vaš prvi dan nove zaposlitve, vendar ne veste, kdo bo vaš vodja, kaj boste počeli (ali boste to zmogli), kdo so vaši sodelavci, kje je WC, kdaj in kako je organizirana malica. To je za odraslega izjemno stresno. Zdaj pa si predstavljajte, da ste šestletnik. Mnogi otroci doživljajo podobno tesnobo prvega dne v vrtcu, in tudi ko pridejo v šolo, saj ne vedo, kaj se jim bo zgodilo. Posledično prvi šolski dan ne poteka vedno po njihovih pričakovanjih in tako, kot si ga predstavljamo odrasli. Vrtci, šole in starši lahko s sodelovanjem, ki se začne že zgodaj v vrtcu, lahko ustvarijo kakovosten prehod v šolo za vsakega otroka. Že v vrtcih otroci skupaj z vzgojiteljicami pogosto odhajajo na sprehode do šole, si ogledujejo šolsko stavbo, igrišča in okolico. Potekajo tudi srečanja med otroki in učenci, obiski otrok iz vrtca v šoli ter obiski učencev v vrtcu. Te oblike sodelovanja so namenjene spoznavanju prostorov, oseb in vzdušja v šolskem okolju. Srečevanja vključujejo pogovore, igre in zgodbe o varnem vedenju na cesti in v prometu, pa tudi spoznavanje prostorov in poklicev. Poleg tega se srečujejo tudi učitelji in vzgojitelji, da bi si izmenjali informacije o otrocih, kar omogoča lažjo in hitrejšo prilagoditev šolskega okolja potrebam otrok. Zavedati se moramo, da otroci živijo v pričakovanju tega, kaj jim bo prinesla šola, in se šole veselijo. Zato lahko raziskovanje in pogovarjanje ob polni šolski torbi v vrtcu prinese obilo veselih in zanimivih zgodb. Zakaj v šolo pri šestih letih?Starost sama po sebi ne pove, ali je otrok pripravljen na šolo ali ne. Veliko pomembnejše je, v kakšnem okolju otrok preživlja čas – ali ima priložnost raziskovati, poslušati zgodbe, se igrati s črkami, številkami, postavljati vprašanja … Prav takšno spodbudno okolje najbolj prispeva k razvoju znanja in spretnosti, ki jih bo otrok v šoli potreboval. Raziskave kažejo, da so otroci najbolj dovzetni za učenje med petim in šestim letom starosti, a to ne pomeni, da so vsi enako pripravljeni ob istem času. Vsak otrok je drugačen, zato je vsakega potrebno opazovati kot posameznika in mu dati podporo, ki jo potrebuje ter takrat, ko jo potrebuje. |
Kaj pravijo strokovnjaki? |
Kako poteka prehod iz vrtca v šolo?Ko otrok vstopi v šolo, je najpomembnejše, da se tam počuti varno, sproščeno in sprejeto. Šele takrat lahko začne razvijati vse tiste spretnosti, ki jih potrebuje za dobro sodelovanje z vrstniki in uspešno učenje. Učitelji in vzgojitelji kot tudi drugi strokovni delavci otrokom pomagajo pri prilagajanju na novo okolje. Da bo prehod iz vrtca v šolo čim bolj prijeten in mehak, je pomembno, da sodelujejo vsi – otroci, starši, vzgojitelji, učitelji in po potrebi tudi drugi strokovnjaki. Skupaj lahko ustvarimo prostor, kjer se otrok dobro počuti, je radoveden in motiviran za učenje. Prehod v šolo pomeni veliko spremembo – ne le v tem, kje in kako otrok preživlja dan, ampak tudi v tem, kako doživlja sebe, svojo vlogo v skupini, pravila in pričakovanja. O vstopu v šolo se pogovarjamo pravočasno in otroku omogočimo, da se v novo okolje vključi postopno in na način, ki je primeren njegovemu razvoju. Predstavljajte si, da se je ravnokar začel vaš prvi dan nove zaposlitve, vendar ne veste, kdo bo vaš vodja, kaj boste počeli (ali boste to zmogli), kdo so vaši sodelavci, kje je WC, kdaj in kako je organizirana malica. To je za odraslega izjemno stresno. Zdaj pa si predstavljajte, da ste šestletnik. Mnogi otroci doživljajo podobno tesnobo prvega dne v vrtcu, in tudi ko pridejo v šolo, saj ne vedo, kaj se jim bo zgodilo. Posledično prvi šolski dan ne poteka vedno po njihovih pričakovanjih in tako, kot si ga predstavljamo odrasli. Vrtci, šole in starši lahko s sodelovanjem, ki se začne že zgodaj v vrtcu, lahko ustvarijo kakovosten prehod v šolo za vsakega otroka. Že v vrtcih otroci skupaj z vzgojiteljicami pogosto odhajajo na sprehode do šole, si ogledujejo šolsko stavbo, igrišča in okolico. Potekajo tudi srečanja med otroki in učenci, obiski otrok iz vrtca v šoli ter obiski učencev v vrtcu. Te oblike sodelovanja so namenjene spoznavanju prostorov, oseb in vzdušja v šolskem okolju. Srečevanja vključujejo pogovore, igre in zgodbe o varnem vedenju na cesti in v prometu, pa tudi spoznavanje prostorov in poklicev. Poleg tega se srečujejo tudi učitelji in vzgojitelji, da bi si izmenjali informacije o otrocih, kar omogoča lažjo in hitrejšo prilagoditev šolskega okolja potrebam otrok. Zavedati se moramo, da otroci živijo v pričakovanju tega, kaj jim bo prinesla šola, in se šole veselijo. Zato lahko raziskovanje in pogovarjanje ob polni šolski torbi v vrtcu prinese obilo veselih in zanimivih zgodb. |
![]() |